TANZANIA

Få Tanzania under huden

Alt hva hjertet måtte ønske seg

Tanzania er et fantastisk land. Livlige byer, grønne sletter, hvite fjelltopper, et rikt dyreliv og ikke minst gjestfriheten. Med litt swahili kunnskaper fra Zanzibar Folkehøgskole kan du lett backpacke rundt i Tanzania og se hvor veien fører deg. Her er noen steder du burde besøke.

Things to do

Moshi

Besøk den lille sjarmerende byen hvor den danske forfatteren Jakob Ejersbo gikk på en internasjonal skole. Byen ligger med utsikt mot Kilimanjaro.

Safari

Tanzania er full av fantastiske safaridestinasjoner. Serengeti National Park strekker seg over nesten 13.000 km2 og er en av landets største turistattraksjoner. Opplev det ville dyrelivet og se den fantastiske naturen pådens egne premisser.

Højskole-i-udlandet Sabbatår Frivilligt-arbejde Tanzania-safari

Masaiens land

Opplev Masai-kulturen på nært hold. Bo noen dager i en masai landsby og kjenn
stemmingen når kuene skal passes og gjeter skal slaktes. De er et utrolig venligt
folkeslag med en stolt tradisjon.

Mafia Island

Denne lille øyen er en perle i det Indiske havet. Her får du opplever utenom
turistruten og du kan oppleve urørt vakker natur. Dykkingen er i verdensklasse.
Havskilpadder legger egg på stranden, og fra oktober til mars kan du snorklemed havets største fisk, hvalhaien.

Rejseuke i Tanzania

Se vores lille interview

Facts om Tanzania

• Befolkning: 36,5 millioner
  • Kilimanjaro ligger i Tanzania og er Afrikas høyeste fjell
  • Snakkes over 120 språk i Tanzania
  • Den eldste hodeskalle funnet i Olduvai Gorge i Tanzania
  • Tanzania har den største konsentrasjonen av dyreliv per. kvadratkilometer

Hva sier tidligere deltakere

Våre vurderinger

Helt fantastisk at opleve Tanzania og se de steder, som jeg har hørt og læst så meget om i Jakob Ejersbo's Afrika triologi

Kira

Vi tog med Eddie, som arbejder på Zanzibar Højskolen, med til hans hjemegn og masai-landsby. Det var virkelig en stor oplevelse og han viste os en kultur man kun kan møde, hvis man kender nogen derfra

Lisbeth

At snorkle med hvalhajer var et af de største øjeblikke i mit liv!

Anne-Dorthe